Veelgestelde vragen

Kun je het verschil tussen een ontwerp op maat en kaartje uit de collectie uitleggen?
Kies je voor een kaart uit onze collectie, dan kies je een bestaand kaartje van onze website. Hier voeren wij de gewenste wijzigingen in door en daarna ontvang je een voorstel van het gekozen kaartje met daarin verwerkt de gewenste tekst en eventuele kleine wijzigingen zoals kleur, lettertype of formaat/oriëntatie (rechthoekig/vierkant en staand/liggend)
Als je kiest voor een ontwerp op maat dan ontwerpen wij een geheel nieuwe kaart op basis van jullie wensen. Jullie ontvangen na de 1e ontwerpfase een aantal voorstellen waaruit jullie kunnen kiezen. Dit is inclusief correctierondes, we maken het kaartje helemaal naar jullie wens!
Benieuwd naar de mogelijkheden? Heb je een kaartje gezien in onze collectie en/of heb je bedacht hoe dat kaartje helemaal naar jullie wens zou kunnen zijn? Vraag ons naar de mogelijkheden, wij denken graag mee!

Ik heb een leuk kaartje gezien maar wil graag een kleine aanpassing laten doen, kan dit?
Natuurlijk! Kleuren en andere kleine wijzigingen zitten bij de prijs inbegrepen, laat ons weten in welk kaartje je interesse hebt en wat je wensen zijn!
Enkele van onze ontwerpen zijn persoonlijk ontworpen op maat volgens de wensen van onze klant, deze kaartjes kun je niet bestellen via de bestelknop. Maar ben je enthousiast en wil je een soortgelijk kaartje? Dat kan natuurlijk! Omdat ze zo persoonlijk zijn passen we het ontwerp graag voor je aan of maken we een eigen ontwerp helemaal naar jullie wens. Neem contact met ons op via de offerteknop bij het betreffende kaartje en we kijken samen naar de mogelijkheden!

Zijn de prijzen incl. enveloppen?
Al onze prijzen zijn incl. enveloppen en sluitstickers voor op de enveloppen.

Wat zijn de verzendkosten?
Onze genoemde prijzen zijn altijd inclusief verzendkosten, geen nare verrassingen dus achteraf!

Zijn er meerdere papiersoorten waar ik uit kan kiezen?
Het is altijd mogelijk een andere papiersoort te kiezen. Al onze kaartjes worden standaard afgedrukt op tweezijdig gestreken sulfaatkarton. Daarnaast hebben we de keuze uit verschillende luxe papiersoorten tegen een meerprijs. Kijk hier voor de mogelijkheden!

Wat is het formaat van een kaartje?
Onze standaard geboortekaartjes zijn 15 x 15 cm of  10 x 15 cm staand of liggend. Voor onze trouwkaarten gebruiken we dezelfde formaten maar daarnaast wordt ook vaak gekozen voor A5 (15×21) of DIN large (10×21). Bij de de kaartjes op onze website staat de standaard afmeting altijd aangegeven, maar wil je liever een ander formaat, geen probleem!
Natuurlijk zijn andere formaten altijd mogelijk, vraag ons naar de mogelijkheden!

Hoe lang duurt het ontwerpproces?
Dit is altijd sterk afhankelijk van de wensen en de planning. Gemiddeld duurt dit 3 à 4 weken. Maar spoedopdrachten zijn soms, afhankelijk van de drukte, ook mogelijk. Vraag ons naar de mogelijkheden! (en houdt rekening met eventuele spoedkosten)

Krijgen we een proefdruk voor de kaart gedrukt wordt?
Jazeker! Als het kaartje helemaal naar wens is ontvangen jullie een gratis proefdruk zodat jullie het kaartje in het echt kunnen zien. Er is altijd één proefdruk inbegrepen, wil je nog extra proefdrukken ontvangen? Dat kan altijd tegen een meerprijs.

Hoeveel postzegels heb ik nodig?
Dit is afhankelijk van de gekozen papiersoort en het gekozen formaat. Voor de meeste kaartjes is 1 postzegel genoeg. Boven de 20 gram moeten er 2 postzegels worden geplakt. Kies je bijvoorbeeld voor een zwaardere papiersoort, een drieluik of stuur je een extra (kraamborrel)kaartje mee? Dan heb je in de meeste gevallen 2 postzegels per kaartje nodig.

Wanneer ontvang ik de factuur/moet ik betalen?
Als jullie de proefdruk ontvangen hebben en deze akkoord is ontvangen jullie de factuur per mail. Jullie kunnen deze eenvoudig betalen via iDeal of als bankoverschrijving. De betaaltermijn is 14 dagen.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Zodra het kaartonwerp helemaal klaar en naar wens is ontvang je van ons via mail een factuur inclusief betaallink, deze kun je eenvoudig en veilig betalen via iDEAL of natuurlijk handmatig, met een bankoverschrijving.

Moet ik nog rekening houden met extra kosten?
Nee, onze prijzen zijn inclusief ontwerpaanpassingen, enveloppen, sluitstickers, 1 proefdruk, de gedrukte kaartjes én verzending.
(Alleen wanneer jullie extra/specifieke wensen hebben kunnen er extra kosten zijn, dit gaat altijd op basis van een offerte waarop jullie akkoord geven.)

Lever je ook de digitale bestanden/lettertypes aan?
Wij willen onze ontwerpen uiteraard zo goed mogelijk beschermen en leveren daarom geen open bestanden/gebruikte lettertypes aan. Zou je toch graag iets ontvangen voor een ander doeleind, vraag het ons even dan kijken we wat er mogelijk is!

Heb je nog een andere vraag?
Stuur ons 
een berichtje!

Wanneer hebben we de geboortekaartjes in huis?
Zodra jullie kindje geboren is geven jullie ons de benodigde geboortegegevens door. Jullie ontvangen dan nog één keer een digitale proefdruk ter controle. Als deze akkoord is gaan de kaartjes naar de drukker. De levertijd is  2-3 werkdagen.
Voor kaartjes met een speciale afwerking zoals bijvoorbeeld goudfolie geldt een langere prodcutietijd en dus levertijd, gemiddeld is de levertijd voor deze kaartjes 3-4 werkdagen.
(NB: Voor bovengenoemde levertijden geldt: hebben jullie het akkoord gegeven op een werkdag vóór 11.00 gegeven? Dan telt diezelfde dag als 1e werkdag. Wordt het akkoord pas later op een werkdag gegeven? Dan geldt de volgende werkdag als 1e werkdag. )

Kan ik de enveloppen eerder ontvangen?
Uiteraard, zodra je een kaartje hebt gekozen en besteld of zodra een ontwerp (op maat) rond is en je enveloppen gekozen hebt sturen wij ze naar je op zodat je alvast kunt gaan adresseren.

Kan ik bijpassende kraamborrelkaartjes laten maken?
Natuurlijk, er is van alles mogelijk! Wij kunnen een bijpassend kaartje maken wat je meestuurt op een gewenst formaat. Vertel ons je wensen en we kijken samen naar de mogelijkheden en meerprijs!

We weten het geslacht nog niet, wat is er mogelijk?
Wij kunnen voor jullie van een gekozen kaartje uit onze collectie altijd een meisjes en jongens variant maken, zodra het geslacht bekend is maken we de juiste kaart in orde. Ook voor ontwerp op maat is dit uiteraard mogelijk!

Heb je nog een andere vraag?
Stuur ons 
een berichtje!

Hoe ver van te voren versturen we het beste de trouwkaarten?
Ongeveer 6-8 weken van tevoren is gebruikelijk. Heb je interesse in een kaart uit onze collectie of een ontwerp op maat? Uit onze ervaring blijkt dat minimaal 4 maanden voor de trouwdatum ons in de meeste gevallen voldoende tijd geeft om jullie trouwkaart helemaal naar wens te maken.  Spoedopdrachten zijn soms, afhankelijk van de drukte, ook mogelijk. Vraag ons naar de mogelijkheden!

We hebben verschillende versies nodig voor de trouwkaart, kan dit?
Uiteraard! Tegen een kleine meerprijs kunnen we meerdere versies laten drukken zodat bijvoorbeeld de daggasten en feestgasten een andere tekst op de kaart hebben staan. Willen jullie liever een uniforme kaart die iedereen ontvangt? Dan kun je ook kiezen voor een bijlage. Vraag ons naar de mogelijkheden!

Kunnen jullie naast de trouwkaart nog meer maken/leveren voor onze bruiloft?
Jazeker! We ontwerpen ook vaak bijvoorbeeld naamkaartjes, menukaarten of bedankkaartjes in dezelfde stijl als jullie trouwkart. Vraag ons naar de mogelijkheden en prijzen!

Heb je nog een andere vraag?
Stuur ons een berichtje!